סטייק טוב מבשר זול, זה אפשרי

הבעיה בסטייקים היא שהם נורא יקרים. אתה הולך לסופר ונתקל באנטריקוט ב 150 ש"ח "הוא מיושן" הקצב אומר לך. אזמה אם הוא מיושן, זה לא זהב..

סינטה, אנטריקוט, פילה – אלו הנתחים הקלאסיים לסטייקים. למרות שלאחונה צצים נתחים מעניינים נוספים כמו פיקנייה ושייטל, שהם יותר זולים אבל מבחינתי עדיין יקרים מאד וגם שהמחירים שלהם מטפסים בזריזות.

 

סטייק משויישלפני בערך ארבע חודשים ישבתי על נוף יפה עם כמה חברים, זה היה ספונטני ובדיוק הפשרתי לעצמי נתח מספר 2 (צלעות בקר) לבישול ארוך שהיה אמור להיות ליום אחרי. אמרתי לעצמי "פאק איט" והבאתי איתי את הנתח, אמרתי "בסדר, נאכל צמיגי אבל לפחות יהיה מה לאכול". את הנתח קרעתי לגזרים כמו ברברי עם סכין גרועה על ראש ההר וזרקתי אותו בלי כלום על המחבת. וואלה, היה טעים… באמת שהיה טעים, הטעם הוא לא הבעיה של הנתח הזה. באופן כללי טעם הוא לא בעיה של הרבה נתחים, כמו למשל מספר 9 (קשתית, או , אסאדו). הבעיה שלהם היא תמיד הצמיגיות. אם תבחנו מקרוב את הנתחים הזולים בסופר, תוכלו לראות שחלקם מאד משויישים (כלומר, הרקמות שומן בהם נראות כמו שיש של מטבח בצורה אקראית וזה אומר שהם טובים כסטייק)

 

מאז אותו ערב על ההר, אני תר אחר כל פיסת מידע שתלמד אותי איך מרככים בשר, איך מתגברים על הצמיגיות הארורה, איך מגיעים למצב שאפשר לאכול סטייק בלי למכור כלייה ולהנות מההרגשה שדפקת את המערכת (שהיא הרגשה נפלאה). בין ייבוש, לכבישה גיליתי שהדרך הטובה ביותר היא ליישן את הבשר. אבל איך אפשר ליישן בשר כשאין לי מקרר יישון (שהוא מקרר ששומר על טמפרטורה מאד יציבה של 2-3 מעלות). כל מה שיש לי זה מקרר בייתי רגיל לחלוטין (ואולי פחות מזה). ידעתי שניתן ליישן את הבשר בשיטה  ה"רטובה" בוואקום אבל חבר שיש לו מסעדה הזהיר אותי שמדובר במכונה יקרה מאד.

ואז הגיע היום, גלשתי להנאתי בעלי אקספרס כהרגלי בקודש ופתאום נתקלתי במוצר BEST SELLER בצורת מכונת וואקום. המחיר היה נמוך מאד ולכן אמרתי לעצמי ששווה לנסות. הזמנתי, וואלה הזמנתי. הזמנתי וחיכיתי. חיכיתי בערך חודש ואז היא הגיעה… בפעם הראשונה שהשתמשתי בה, פחדתי להתאכזב אז סתם ויקמתי (מלשון וואקום) שני תפוחים לימון (חברה שלי אחרכך התלוננה מה אני מבקם לה את האוכל), עד היום הם במקרר עומדים, כסוג של ניצחון קטן שלי על החיים.

אחרכך התחלתי לווקם דברים אחרים, נקניק, גבינה צהובה, עוף. עד שהרגשתי מוכן נפשית להתמודד עם האכזבה של לבקם וליישן בשר ולגלות שזה סתם חרטא והכל צמיגי בכל מקרה. אבל לא ! נראה שהאלים היו לצידי ואחרי וויקום מוצלח ויישון של ארבע ימים הסטייקים יצאו ממש טוב, לשם ההשוואה חלק לא וויקמתי אלא השארתי במקרר ובאמת היה הבדל גדול בין אלו לאלו. בקיצור, הרגשתי שעליתי על השיטה. מאז וויקמתי לא מעט נתחים וזה כמעט תמיד עושה טוב לבשר כשהוא עולה למנגל.

חברים, אין זו אגדה !

 

ראו סרטון שהכנתי על התהליך הפשוט ועל המכונה עצמה (שעולה רק 14 דולר בעלי אקספרס)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.