עוף לכל אזרח ! הארוחה האולטימטיבית

11111111"אמא הבטחת עוף לשבת"

לפני חמש שנים בערך אני וחבריי, צעירים ופוחזים, החלטנו להענות לאתגר האלים ולאכול – כל אחד – עוף שלם. קראנו לאותו ערב "עוף לכל אזרח". הרטבים נשפכו, הבירה הייתה רבה, העופות יצאו נהדר והערב נזכר לדראון עולם.

מאז, בכל פעם שנפגשים מעלים זכרונות מההוא שרצה למות בסוף, מזה שכמעט ולא סיים, מהשכנה שבאה לצרוח שעושים רעש וכו. אך איכשהו קרה שלא קיימנו את מצוות "ואכלת ושבעת" מאז.

לפני כמה שבועות ספורים עלתה ההצעה לבצע שוב את אותו פולחן עילוי נשמתם של העופות היקרים שמתו למען האושר שלנו. הוחלט לקחת את הנושא ברצינות, ואני, כמובן, הונחתי להיות הבשלן שיכין בעוד שהאחרים רק יביאו את עצמם.

Untitledאךךךךךך… איך אפשר לתאר דרך המקלדת את הסיפור שבערב עוף לכל אזרח. על הצלחת של כל אורח הונח עוף שלם לחלוטין, צלוי בקפידה, לא היו את העניינים הקבועים של "תן לי רגל… לא, תן לי חזה", כל מאבקי הכח המרקסיסטים שמתנקזים לארוחות בהן יש משאבי עוף מוגבלים.

כן, כשיש לכל אדם עוף משלו אין את העניין הזה, כל אחד יודע איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר, ולכן גם מיצוי החוויה הופך לאולטימטיבי. אני בהחלט ממליץ בחום !!

 

למזלי הצלחתי להתאפק ולצלם את התהליך. הנה הוא לפניכם (בוידאו למטה).

והמתכון:

מצרכים:

  1. עוף לכל אזרח
  2. פפריקה גרוסה
  3. פלפל סודני גרוס
  4. פלפל שחור גרוס
  5. תמצית עישון (ניתן למצוא בחנויות אסייתיות)
  6. תבלין "פילדלפיה"
  7. רוזמרין
  8. ריחן
  9. לימון
  10. רוטב צ'ילי מתוק
  11. רוטב סויה
  12. שמן זית

לצורך ה"בריין" – משרה כבישת העוף כ – 24 שעות לפני:

  1. 2 כפות מלח גס על כל 1 ליטר מים
  2. סילאן
  3. רוזמרין – עדיף טרי.

תהליך ההכנה:

IMG_20170911_151118קודם משרים את העופות בבריין למשך 24 שעות. זה מרכך אותם מאד !

יום לאחר מכן, כאשר העופות יבשים, מערבבים את המרינדה ומלטפים אותם היטב. נותנים הם לנוח עוד לפחות 5 שעות לפני שהם נכנסים לתנור.

יש לכוון תנור לחום של 170 מעלות, על טורבו, ולשים את העופות על רשת כדי שיטפטפו לתבנית מתחת. באופן זה הם לא ישחו בשמן. יש להכניס לכל עוף גבעול רוזמרין ולימון שלם חרוץ בתוך הבטן (באופן זה נהיה בטוחים שהם לא יתייבשו מהטורבו של התנור).

לאחר בערך שעתיים וחצי ניתן להגיש ולאכול, לאחר שהמתנו רבע שעה שהעופות יתקררו והנוזלים לא יברחו בעת חיתוך העוף.

 

מומלץ לאכול עם הידיים !!

 

הנה לפניכם סרטון ההכנה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.