נקניקיות בייתיות, מה עוד צריך בחיים? (כלום)

מתכון לנקניקיות בייתיות

נקניקיות שנעשו באהבה

"אפשר להכין מזה גם קבב" הוא אמר לי כשהוא מסתכל על בליל הבשר המדהים שלי… "קבב.." מילמלתי לעצמי…"מה?" הוא אמר… הסתכלתי עליו בפרצוף חמוץ. מה נראה לו ? שאנחנו פה ברברים ? קבב ? קבב מוציא את כל הטעם. איך אפשר להשוות קבב לנקניקייה – התגלמות כל הטוב שבעולם.

ארוזות אחת אחת בתוך חבילה אלגנטית. כל הטעמים, המיצים, העסיס, התבלינים, השומן. הכל ארוז היטב ומוכן להתמסמס בתוך הפה.

אמנם יצא לנקניקיות שם מאד רע בישראל, שהן לא בריאות, שהן עשויות מכל השאריות. אבל אחרי בילוי קצר בממלכות של נקניקיות כמו הונגריה, פולין, צ'כיה, רוסיה… אף אחד לא יכול להשאר אדיש לרמה המטורפת שאפשר להגיע עם נקניקייה.

אךךך כמה שהן טובות ויפות ואלגנטיות, מתאימות לכל מקום, מרשימות כל אדם שישמע שהכנת אותם לבד. בקיצור, שלמות.

 

לעולם הנקניקיות הגעתי דווקה דרך נקניקים, זה התחיל מייבוש נקניק בצבא (אולי אכתוב על זה פוסט בהמשך), דרך הכנת נקניקים פשוטים כמו "בסטרומה ארמני" ועד נקניקים סטנדרטיים כמו פסטרמת הודו. הכל כיף להכנה ואין אוכל יותר טעים מלהצליח להכין אוכל מורכב וטוב, לחכות שבועיים או שלושה ולטעום בסוף.

אבל את הנקניקיות הבייתיות קשה לנצח, בעיקר מהסיבה שהן דורשות איבזור מיוחד, כמו דוחסת לנקניקיות, הבנה של איך עושים, המגוון הענק של הסוגים שאפשר להכין והתהליכים שאפשר להעביר אותן (כמו למשל עישון שלהן). זה ממש פרוייקט, וכך גם התוצר שיוצא מעולה.

נקניקיות זה משהו שהולך עם המון דברים, עם בירה, לצד בשר אחר, על האש יחד עם עוד דברים ועוד. מהניסיון שלי, אף אחד לא נשאר אדיש לנקניקיות שהוכנו היטב והוכנו ידנית.

 

אם כן, להלן מתכון נחמד שהגעתי אליו אחרי הרבה נסיונות. כמובן שהמתכון מבוסס על בשר פשוט ביותר. כל המתכונים שמבוססים על מעט מאד מרכיבים הם לרוב כאלו שמבוססים על בשר יקר ואיכותי (כמו למשל אנטריקוט טחון) וזה לטעמי רמאות – עם בשר טוב הכל יוצא טעים. החוכמה זה לעשות בשר ממוצע ולהוציא משהו טעים מאד.

אז זה הולך כך:

מצרכים:

  • קילו וחצי בשר – כי אם כבר מכינים עדיף שיהיה הרבה.
  • פפריקה מתוקה – עדיף גרוסה
  • פלפל סודני גרוס
  • אבקת שום גבישי (גבישי ! לא הלבן הזה שיש בצבא)
  • מלח
  • פלפל שחור
  • פטרוזיליה טחונה
  • כוסברה טחונה
  • טיפה קארי או כורכום

שימו לב שכל המרכיבים יבשים, וזה בכדי שהכמות הגדולה שאנחנו מכינים תשתמר לאורך זמן. אם נכניס מרכיבים טריים זה יהיה טעים ליומיים ואז יתחיל להרקב.

פשוט מערבבים הכל היטב ודוחסים את הנקניקיות, הכנתי סרטון על כל התהליך – כמו שאתם רואים – קשה להשאר אדישים ולא לרצות להכין גם:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.